reklama

Premiéra Star Wars III. v USA

Typické Americké šialenstvo. Mala som tú česť zažiť polnočnú premiéru tohto kultového filmu. Čo kto mu viedlo? Všeličo, ale najmä dlhá cesta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Dva týždne pred premiérou sme boli v kine. Už boliv obehu lístky aj na Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith. Aby somto upresnila, boli v predaji asi dva dni, a lístky na 12:00, 12:01a 12:02 boli už vypredané. Môj bratranec kúpil 10 lístkov na 12:03. Takžeto bola len „pseudopremiéra“, lebo kinosála, v ktorej šla premiéra, všetkovidela o tri minúty skôr.

 

Z tých desiatich lístkov bol jeden pre mňa (nešla somdobrovoľne, ale pod nátlakom, Star Wars ma až natoľko neoslovili, aj keď somvidela všetky diely) a druhý pre bratranca. Zvyšných osem „výhodne“ predalmedzi svojich kamarátov, ale oni si radi priplatili, veď ísť až na 12:05 bybolo obrovské faux pas.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

18. máj 2005. Dnes o polnoci (19. mája) bude premiéra.Chlapci sa na tento deň pripravili rôzne. Tí normálnejší prišli do školyv tričkách Star Wars, tí radikálnejší s Jedi-ovskými mečmi za opaskoma figúrkami v rukách. Nechýbali ani Star Wars karty, knihy,soundtracky, či biele župany.

 

Večer o ôsmej vyrážame z domu. Po ceste do kinanaberieme zopár kamarátov (tie župany si nevyzliekli) a niečo pred poldeviatou sme v kine. Chlapci potrebovali najlepšie miesta.V amerických kinách totiž nedostanete miestenku, čo pri nevypredanýchpredstaveniach považujem za plus. No Star Wars? Beznádejne vypredané dva týždnedopredu. Tak sme si našli tú najlepšiu radu (druhú zhora) v ešte prázdnejkinosále. Čo teraz? Do začiatku predstavenia máme ešte vyše troch hodín.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Kinosála sa postupne zapĺňala a krátko pred desiatoubolo už plno. Keďže prišlo ešte pár známych ľudí, prisadli si do nášho radu.Nesedeli však dlho. Chlapcom bolo dlho, tak sa rozhodli, že si zahrajú poker dolepod plátnom. Keď to počulo pár chlapov sediacich pod nami, chceli sa pridať.Mne, ako jedinému dievčaťu dali do rúk dva Jedi-ovské meče, vyzliekli si županya pohádzali ich na „naše“ sedadlá, a stráž. Keby niečo, vraj budúdole, ak by niekto chcel atakovať „ich“ sedadlá, mám ich brániť vlastným telom.Mali šťastie, že sa o to nikto nepokúsil, tie župany zrejme hovorili zavšetko.

 

Minúty do začiatku sa vliekli a mňa už nebavilo počúvaťmp3 prehrávač. Bolo jedenásť hodín a mne sa chcelo spať. Veď zajtra trebaísť do školy. Bolo mi jasné, že teta mi nedovolí „blicnúť si“ a dosobotnej školy sa mi tiež nechcelo. Budem to musieť nejako prežiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Ľudia v sále migrovali a ja som si všimla, že nielenchlapci s ktorými som tu, sa nevedia dočkať. Zívajúce mamičkys usmiatymi deťmi držiacimi v rukách popcorn, ale aj dôchodcoviav maskách Darth Vadera. Taký obraz sa môže naskytnúť len v Amerike.

 

12:03. A je to tu. Všetci v sále napäto hľadia naplátno. Film začína. Moje viečka oťažievajú, ale spomeniem si na varovaniebratranca, že ak zaspím, nikdy so mnou neprehovorí. Prihliadnuc na to, akýmveľkým fanúšikom Star Wars je, viem, že nežartoval. Škvŕka mi v bruchu.Ach jaj, ešte asi dve hodiny. Ja to vydržím. Napriek únave sa začínam sústrediťna film. Keby som nevedela, ako to dopadne, možno by ma bavil. O jehokvalite niet pochýb, ale nie každého dokáže so záujmom tri hodiny sledovaťvojnu vo vesmírnom priestore. Výrazy na tvárach okolo sediacich ma všakpresvedčili, že asi ja som tá divná. Musím priznať, že toľko nadšenia pokopesom ešte nevidela.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Po tretej hodine ráno sedíme v aute v zápche,ktorá vznikla na výjazde z kina. Mám zákaz na bratranca hovoriť, vrajteraz musí o tom rozmýšľať. No dobre. Aspoň som si cestou domov pospala.

 

Nasledujúci deň v škole bol strašný. Napriek otvorenýmočiam som bola duchom v posteli. V ten deň sa mi podarilo cez vyučovaniepár krát zadriemať. Ľudia, ktorí boli včera s nami, nejavili ani najmenšieznámky únavy. Všade, kam prišli, rozprávali o včerajšom úžasnom zážitku.

 

Moje dojmy z odstupom času? Na túto udalosť spomínamako na zaujímavý zážitok. Som poučená, že už na žiadnu polnočnú premiéru určitenepôjdem, a to ani na film, ktorý by som NAOZAJ chcela vidieť.

Lucia Sirotková

Lucia Sirotková

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu